Category Archives: Masini

Cu si despre masini, doar toti le iubim si le dorim

Cai putere

După secole de condus urban, rural, internațional concluzionez ca 130-150CP este intervalul de putere optim al unei mașini. In orice raport.

Tot ce depășește aceasta valoare se regăsește în paguba la nivel de buzunar, an de an, dar și în riscul neasumat defapt, pentru ca nimeni nu crede ca poate muri de la 10 cai in plus. Continue reading Cai putere

Fascinat de calitate

Sunt un aprig critic si vesnic nemultumit de confratii umanoizi care se pisa pe tot ce-i omenesc, mai ales atunci cand isi dau cu parerea.

Sunt un fan auto la modul general. Imi plac masinile de la primul concept pana la Audi e-tron. Urmaresc cu interes recenzii, scenarii si fel de fel de filmulete prin care sa remarc schimbarile si evolutia acestei industrii. Din pura pasiune, nu ca as vrea sa fac altceva cu aceasta informatie. In plus, nu strica niciodata cand gasesti alt pasionat, sa ai puncte comune de discutat.

Ieri am urmarit in in aceasta ordine urmatoarele filmulete:

  1. https://www.youtube.com/watch?v=j5BPUZMfQE8
  2. https://www.youtube.com/watch?v=RL06bxa379Y

In timpul liber iubesc sa ma uit la filmulete din fabricile de masini. Sa stau ca un copil prost uitandu-ma de la 20cm de monitor cum se misca robotii si mai putin oamenii printre masini si le asambleaza. Fascinant.

Asa ca urmand a se lansa in curand noul Seria 3 (de la BMW), am zis sa ma uit la filmuletul nr. 1. Are 36 de minute. Cat un episod dintr-un serial comercial. Nimic mai placut si relaxant.

Dupa ce s-a terminat am ramas cu senzatia ca mai trebuia ceva, asa ca am dat click pe urmatorul clip ce venea random la rand.

Si am dat peste clipul nr.2 sau ceea ce numesc APOGEUL unei recenzii/prezentari de produs. O asemenea prezentare n-am vazut niciodata si ma bucur ca am descoperit in decursul acestei vieti ceva atat de frumos. Simplu. Elegant. Detaliat.

Prezentarea pentru siteul Autogefühl.de (tradus in engleza “car feeling”) este facuta de Thomas Majchrzak.

Asa ca in urmatoarea perioada voi lua toate recenziile lui si le voi trece in revista. Nu ma asteptam sa fiu atat de placut impresionat.

Deci daca vreti sa aflati ceva in adevaratul sens despre o masina noua, luati de la baietii astia. Chiar se pricep sa se exprime, sa transmita un mesaj si sa te faca sa mergi cel putin o data sa vezi ce-i cu masina aia.

Deci patzachinele astea gen buhnici, gureah si bratuh & co, sa deschida si sa invete cum se face o recenzie. Sincer ma pish pe placerea lor de a conduce si a se filma cu gopro-uri puse in toate unghiurile unei masini la interior si sa-i aud pe ei cum papagalicesc, rad si se bas in timp ce conduc. Alea nu-s recenzii, sunt flagelari ale publicului tinut captiv in cockpit. Bulangiilor!

Picture taken from www.autogefuehl.de (all rights reserved).

Terminatorul

Acel moment cand cobori din bloc, te duci la masina, ramai fara baterie la telecomanda, bagi cheia s-o deschizi si nu intra in yala. Te duci la portbagaj, tzac, nici acolo nimic, nu merge. CPLM ?!?!?terminatorul

Acel moment cand iti trec prin minte 100 de variante: “a incercat cineva sa mi-o deschida si a rupt ceva inauntru” sau “de rautate cineva mi-a bagat superglue sau un bat in yala” sau “cineva mi-a blocat-o ca sa o las aici si s-o sparga mai la noapte”. Practic te trec transpiratiile, te iau nervii, nu stii de ce, ce se intampla, cum se poate asa ceva si intr-o zona atat de luminata si circulata ?

Vorbesti cu cei care deblocheaza usi si yale, anunti echipajul de politie care trecea in zona ca nu esti infractor doar ca nu-ti poti deschide masina (bine, Politiei i s-a rupt de problema mea, nici macar nu m-au identificat in caz de ceva). NIMENI nu te poate ajuta. Singura sansa este spargerea butucului si deschiderea masinii, dupa care se inlocuiesc cheile.

Nu te lasi, masina nu vrei s-o lasi acolo, trebuie sa reusesti sa intri in ea si sa pleci acasa. Cauti idei, iti storci creierul. Te gandesti sa spargi geamul, da, ar fi o solutie, dar parca nu te lasa sufletul.

In final, dupa ce ai incercat teoretic toate variantele, de pui in fund, pe trotuar langa masina, te uiti normal dar in zadar in stanga si in dreapta parca in cautarea unei solutii, a unei maini salvatoare…si te mai uiti o data in dreapta…si IAR te uiti in dreapta si nu-ti vine a crede, o alta masina care seamana leit cu a ta zace cativa metri mai incolo.

Te uiti la ea, incepi s-o identifici in detaliu, sa cauti diferente intre AIA si asta langa care stai. Este doar ca la cativa metri mai incolo. Te ridici si te duci la ea, e leita cu a ta, iti faci curaj si bagi cheia in yala, pentru ca yala este obsesia ta de moment, nu vezi nimic decat gaura aia in are iti doresti cu ardoare sa intre toata cheia. De data asta intra toata, o rotesti si pac, se deschide. Ne-am regasit, fericire mare, este EA. S-au potrivit toate :)).

Dupa ce o deschizi si iti dai seama ca nu stateai pe trotuar langa masina potrivita si ca teoretic vroiai sa iti deschizi masina, dar practic incercai sa spargi masina altcuiva in care chiar daca ai fi reusit sa te urci, fie prin spargerea butucului sau spargerea geamului, ai fi observat ca nici in contact nu-ti intra cheia. :))).

Te uiti cu URA catre cealalta, ii observi si numarul de inmatriculare, la care nici nu te-ai sinchisit sa te uiti, si vezi DJ-12-XXX si incepi sa-l injuri pe oltean, ca “ce a cautat el tocmai acolo”, “cine dracu l-a adus pe asta la Bucuresti sa-si puna masina chiar langa a mea?” si cea mai tare “cine l-a pus pe asta sa-si ia masina ca a mea”, totul ca sa te simti bine si dai totul afara :))).

In final, toate se termina cu bine. Nici un butuc, geam sau masina nu au fost ranite in acest eveniment :)).

Deci cand lucrurile trebuie sa se intample, se intampla, chiar daca este 1 sansa la 1 milion.

‘aiPa

Inmatricularea fara taxa

Pentru ca sunt sofer si am simtit pe pielea mea ce inseamna sa te jupoaie statul din toate partile, m-am gandit sa impart cu toti o mini-emisiune TV realizata cu suportul AvocatNet.ro, demna de tot respectul si aprecierea.

Se vorbeste concret despre taxa de poluare (fosta de prima inmatriculare), cum se face, cum se procedeaza si cum sa va inmatriculati masina FIE dupa ce ati platit taxa de poluare fie inainte, printr-o hotarare judecatoreasca prin care Serviciul de Inmatriculari este obligat sa v-o inmatriculeze fara a solicita achitarea taxei, care este ilegala.

Nota 1: Onorariul platit casei de avocatura sau avocatului se recupereaza, nu pierdeti nici un ban. Sunt cheltuieli de judecata pe care Statul o sa vi-i dea inapoi.

Nota 2: Avantajul platirii taxei de poluare inainte de inmatriculare este ca va acumula o oarecare dobanda, nu mare, dar va exista :D

Nota 3: Daca sunteti dintr-un oras mare (Bucuresti, Constanta, Brasov, Cluj, Timisoara etc) apelati la un prieten dintr-un oras mic si apropiat, unde termenele de judecata sunt scurte, in felul asta in maxim 1 – 2 luni o puteti inmatricula lejer (si intretimp puteti circula cu numerele rosii).

Personal as merge pe calea legala sa oblig Statul sa mi-o inmatriculeze fara sa platesc nimic, dupa care sa-mi recuperez doar banii platiti la avocat, care oricum sunt mai putini decat taxa propriu-zisa :D.

Multumiri Doamnelor:

Moderator: Valentina Saygo, managing partner Advise Expert Accounting

Producator: Anca Dumitrescu, director editorial AvocatNet.ro

Invitata: Carmen Diaconu, avocat la Olteanu si Asociatii

Pe final Doamna Carmen Diaconu a fost o finuta, cand n-a vrut sa spuna ca “Romanii sunt niste indolenti, nesimtiti si BASTANI, care nu vor sa isi recupereze taxa pentru ca EI ARE BANI MANCA-TZ-AS, pentru ca EI ARE CHIOSCURI la ei la SAT si EI ARE POTERE FINANCIARA ‘te dreq!”.

Inmatriculari LEJERE !

Noua Skoda Rapid – rapid dai banu

E a doua masina din Grupul VAG (Volkswagen) careia ii fac reclama gratuita, numai ca de data asta nu pot spune ca este o basina (prcum e Leonul), pentru ca managementul calitatii in cadrul Skoda este ceva aparte.

De la relansare, Skoda, chiar daca a facut parte din grupul VAG, si-a pastrat trendul vesnic in ceea ce priveste calitatea automobilelor. Chiar daca interiorul, motorizarea si elementele exterioare sunt aproape identice ca cele de la Volkawagen, Skoda impresioneaza mereu prin fiabilitate. A devenit un fel de competitor direct pentru Opel. Cel putin asa il vad eu. Opel este un renume in materie de fiabilitate si cred ca Skoda il egaleaza cu succes.

In ceea ce priveste pretul, despre Skoda Rapid s-au vehiculat multe teorii: ba ca va fi concurent cu Loganul romanesc, ba ca va avea pret de 5000 euro, ba multe alte tampenii.

Sa fie clar pentru toata lumea, Europa nu-si permite sa distribuie pe piata masini noi sub 5-7000 euro (cu AC, servo si airbag). Cel putin pana isi vor trage vreo fabrica mare aia de la Nano, undeva in Europa de Est, mai e mult, deci mai e de tras de pe urma celor care n-au de ales.

Skoda Rapid va fi un Opel Vectra A al Europei si probabil al intregii lumi. Va cuceri prin design, consum si fiabilitate. Iar pretul probabil se va situa undeva intre 8000 si 12.000 Euro (cu tot cu TVA). Iar daca acest prag va fi depasit, probabil va ramane un model Obscur in istoria automobilismului. In prezent Skoda Rapid se comercializeaza in Asia la preturi pornind de la echivalentul a 700.000 rupee sau 10.000 Euro. Iar ca design difera de ceea ce veti vedea in filmulet si poza, pentru ca in Asia, Skoda Rapid are fata de Skoda Fabia :D.

Si nu uitati, faceti mereu Drive-test inainte sa cumparati o masina, chiar daca o vorbeste cineva de bine!

Noul Seat Leon

Nu va entuziasmati prea mult, este vechiul Leon, cu linii mai abrupte. In rest e aceeasi masina iberica motorizata de Volkswagen. Deci o basina :))
Unora o sa le placa, mai ales ca foloseste leduri de pom de craciun :))

Mi se pare mie sau arata ca un Audi care se screme si vrea sa semene cat mai mult cu Opel Astra ?
Specific Grupului VAG, cand au o idee, o folosesc pana i se face scarba privitorului.